سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزاد شو

ترس در کتاب قصرآرامش

ترس از سختی کار یا دشواری راه

 

بیاموزید که چگونه در مقابل روح ترس که می‌خواهد زندگی‌تان را در کنترل خویش بگیرد، بایستید و بیاموزید چگونه روح شجاعت یا ایمان را که جلوی ترس زانو نمی‌زند و شما را به پیروزی می‌رساند، تقویت کنید.

ترسو، کسی است که وقتی با خطری مواجه می‌شود یا احتمال می‌دهد که برایش پیش می‌آید، از خودش بزدلی نشان می‌دهد و شهامت ندارد در سختی‌های زندگی بایستد.

فکر می‌کنید که اگر من در سختی‌ها و مشکلات نرفته بودم، هیچ‌وقت می‌توانستم این پیروزی که امروز به‌دست آورده‌ام را به‌دست بیاورم؟

برای من خیلی سخت بود که کسانی را که از آنان رنجش داشتم، ببخشم.

برای من سخت بود که از هوای نفسم بگذرم و در سختی بروم و به جایی که بودم، برنگردم و ثابت باقی بمانم و هر روز یک گام به جلو بگذارم.

برای من سخت بود که اقرار کنم و اعلام کنم که عاجزم و ناتوان چون من خودم را داناترین می‌دانستم و این از جهل است اگر کسی خود را داناترین بداند.

برای من سخت بود که به کسی اعتماد کنم و درنهایت خیلی دشوار بود که غرورم را زیر پا بگذارم و از هر کسی که او را آزار داده یا ناراحت کرده بودم، عذرخواهی کنم و قلبش را نسبت به خودم از رنجش‌ها پاک کنم.

هرکس در زندگی از چیزی می‌ترسد. بعضی‌ها ترس از بلندی دارند و بعضی از رانندگی کردن و من خودم از شیرجه زدن در آب از بلندی می‌ترسم و فکر نمی‌کنم باید حتماً این کار را انجام دهم تا ثابت کنم که نمی‌ترسم چون اگر عاشق این بودم که شیرجه زدن را یاد بگیرم، لازم بود بلند شوم و بر ترس خود غلبه کنم و حتی اگر شده با ترس، این کار را انجام می‌دادم چون نباید اجازه بدهم شیطان سرنوشت مرا بدزدد.

اگر به شما پیشنهاد کار مورد علاقه‌تان و آن کاری که آرزویش را داشتید را بدهند و بگویند که باید رانندگی کنید تا آن شغل را به شما دهند در حالی که شما از رانندگی می‌ترسید، پس لازم است بر ترس‌تان غلبه کنید تا شیطان سرنوشت‌تان را ندزدد.

اگر در گذشته آزار دیده‌اید و حالا می‌ترسید که با کسی رابطه‌ای داشته باشید، باید این کار را انجام دهید وگرنه در تله‌ی تنهایی حبس خواهید شد. ممکن است بگویید: «میترسم مرا اذیت و آزار بدهند، میترسم دل مرا بشکنند اما لازم است بر آن ترس غلبه کنید چون این نوع ترس‌ها واقعی نیستند.

شما در زندگی‌تان، هر چیزی را می‌توانید بشنوید ولی هر چیزی را نباید باور کنید. ترس یعنی دروغ شیطان برای انجام ندادن آن‌چه که از آن ترسیده‌اید.

این را بدانید که هرچه از ایمان نباشد، خلاف آن چیزی است که خدا گفته انجام بده و ترس، از ایمان که نیست هیچ، نیروی مخالف آن هم هست.((کتاب قصرآرامش))


ارسال شده در توسط امین امینی