سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزاد شو

 قصر آرامش+تغییرندادن+اشتباه دیگران

چیزهایی در مردمی که با ما رابطه دارند وجود دارد که ما را عذاب می دهد وما مصمم هستیم که آنها را تغییر بدهیم وتلاشی می کنیم که همراه با عصبانیت ودلخوریست ووقتی هم خودمان را کنار می کشیم شروع می کنیم به غصه خوردن . وقتی که کسی اشتباهی می کند ما هستیم که بزرگش میکنیم وازکاهی یک کوه از کینه ورنجش وعذاب می سازیم . آن اشتباه را زیر زره بین می گذاریم وبزرگ می بینیمش درصورتی که واقعا کوچک است .این تمرکز کردن روی اشتباهات دیگران مثل تمرکز کردن روی مشکلات است ،هرچه بیشتربه آن فکرکنید مسلما درفکرتان نیز بزرگتر می شود .فقط باید یاد بگیرید که بگذارید وبگذرید . وقتی که اشتباه کسی را می بینیم وایراد می گیریم ،نه تنها باعث می شود که آنها اشتباهشان راادامه بدهند ،بلکه در نظر ما بزرگ وبزرگتر میشود . می دانید چرا ؟ چون ما به او حساس تر می شویم وخودمان را آزار میدهیم .حکایت مثل ماراست که هرچه از پونه بدش می آید درلانه اش سبز می شود .ما ازهرچه بدمان بیاید ووقتی حساسیت بخرج دهیم ،بیشتر برایمان اتفاق می افتد .هیچ چیزما راازروح سریعتر از آدمها خالی نمی کند . شیطان از طریق شرارتهای مردم،ازضعفهای ما سوء استفاده می کند ،شیطان کسانی راتحریک میکند ،یا مارا با مردمی روبرو می کند که ما ازرفتارشان ناراحت می شویم . اگرمی توانستیم مردم را به کارهایی که ما می خواستیم مجبور می کردیم ، چقدر خوشحال بودیم ! ولی باید بگویم این اتفاق نخواهد افتاد .

همکارانم،دوستانم،همسرو فرزندم،هیچ وقت کاری راکه من می خواهم را انجام نخواهند داد واگر هم انجام دهند موقتی است یا به احترام من ،ولی آنطرف ترکه بروند کارخودشان را انجام خواهند داد .چیزهایی درآنها هست که ازتلاش برای عوض کردنش خسته شده بودم .ولی حالا کاملا حالی ام شده که آنها تغییر نخواهند کرد ،یا اگرتغییر کنند بدست من نیست وتصمیم گرفتم که درهرصورت شاد باشم .ازنبخشیدن،انتقاد کردن،بنا کردن،پند دادن،انتقاد وغلط گیری نکنید ،اینها شما رااز آرامش خالی میکنند .با چیزهای مثبت درخدا باقی بمانید وفقط دعا کنید ودلسرد نشوید چون شما نمیتوانید کسی راعوض کنید، این کار خداست . احتمالا شما از شخصی ناراحت وعصبانی هستید وچون گفتارو کردارش با شما سازگارنیست ،ازاو بدتان می آید ،این نیزآرامشتان را می گیرد .

همانا خدا میشنواند هرکه را خواهد ونیستی  تو شنواننده آنان که درگورستانند. 22 فاطر

نیستی تو جز بیم دهنده. 23 فاطر

آیا شما می خواهید یک زندگی جاری وروان داشته باشید؟ پس به این مطلب توجه داشته باشید که: زندگی کنید وبگذارید دیگران هم زندگیشان راکنند .((بر گرفته از کتاب قصر آرامش))


ارسال شده در توسط امین امینی