سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزاد شو

ترس در قصرآرامش

ترس از ناتوانی

 

می‌دانید اگر به ترس‌ها اجازه دهید که در شما ریشه بگیرند، چه اتفاقی در زندگی‌تان می‌افتد؟

اول از همه وقتی از شکست بترسید، هیچ قدمی برنمی‌دارید که چیز جدیدی را انتخاب کنید. دوم این‌که از تغییر و چیزهای جدید می‌ترسید که چه بر سرم می‌آید. خیلی مواقع وقتی که ما پیشرفت نمی‌کنیم و همیشه در زندگی درجا می‌زنیم، مهم‌ترین دلیلش این است که می‌ترسیم؛ می‌ترسیم که مبادا سخت باشد، مبادا شکست بخوریم، مبادا نتوانیم.

 

«گفتیم نترس! تو مسلماً برتری.» (سوره‌ی طه، آیه‌ی 68)

 

همان‌طور که گفتیم، ما با ترس، از شیطان دریافت می‌کنیم و اگر بترسیم، نقشه‌ای که شیطان برای ما کشیده است را به اجرا در‌می‌آوریم. شیطان نمی‌تواند هیچ چیزی را به شما بدهد مگر این‌که شما را بترساند و هم‌چنین هیچ چیزی را هم نمی‌توانید از خدا بگیرید مگر این‌که ایمان داشته باشید. حال انتخاب با خود شماست؛ می‌خواهید از خدا دریافت کنید یا از شیطان، مثبت باشید یا منفی، خوب باشید یا بد، مهربان باشید یا پرخاشگر.

ایمان، قدرتی است که اراده‌ی خدا را در زندگی‌مان به حرکت درمی‌آورد و ترس، قدرتی است که اراده‌ی شیطان را در زندگی‌مان پیاده می‌کند.

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که همه‌ی ما می‌گوییم: «می‌ترسم اتفاق بدی برایم بیفتد.» من که تا به حال نشنیده‌ام کسی بگوید: «می‌ترسم یک اتفاق خوب برایم بیفتد.» حالت‌هایی ازقبیل دلهره، نگرانی، تشویش، اضطراب و دلشوره، همیشه پدیده‌های بد و منفی به‌دنبال دارند. تاکنون شنیده‌اید کسی بگوید: «نگرانم که اتفاق خوبی بیفتد.» این جملات همیشه ناشی از ترس است و هیچ سنخیتی با نکات مثبت ندارد. خداوند می‌فرماید:

 

«این فقط شیطان است که پیروان خود را می ترساند.ازآنها نترسید ؛وازمن بترسید اگر ایمان دارید (سوره‌ی آل‌عمران، آیه‌ی 175)

 

شیطان ما را با ترس‌ها، ناامید می‌کند و از پیشرفت‌کردن باز‌می‌دارد اما خداوند به ما وعده می‌دهد و امید‌وارمان می‌کند که اگر با من باشید، چیزهای نیکو به شما می‌دهم.(لطفا برای بهتر شدن مطالب نظر بدهید.) برگزیده از کتاب قصرآرامش


ارسال شده در توسط امین امینی